5 tipů, jak zvýšit atraktivitu nemovitosti před prodejem

Prodej nemovitosti je sám za sebe poměrně náročný a občas i stresující proces. Nejen z toho důvodu, že k jeho uskutečnění je zapotřebí mnoho dokumentů a vyřizování, ale také proto, že svou nemovitost chceme prodat za co možná nejlepších podmínek. Jak tedy svou nemovitost zatraktivnit, aby byla pro potenciální kupce od prvního pohledu zajímavá?
V první řadě je důležité určit, zdali budete do své nynější nemovitosti investovat další peníze, či nikoli. Pokud jste v situaci, že si rekonstrukci nemůžete dovolit, nezoufejte. Právě totiž pro vás jsou mířené naše tipy.
ČISTOTA
První dojem je ve všech případech klíčový. A protože nechcete své potenciální kupce odradit hned zpočátku, nepodceňujte úklid do posledního detailu. Odstraňte nepořádek, umyjte okna, zbavte se i toho nejmenšího prachu. Vytvořte efekt hotelového pokoje.
TIP: Nemáte dostatek času na pořádný úklid? Objednejte si raději úklidovou firmu. Vy budete mít jistotu toho, že se na nic nezapomnělo a případný kupec přijde do prostředí, v kterém se bude od první chvíle cítit dobře.
STĚNY A PODLAHY
Lidé se občas mylně domnívají, že k tomu, aby ze své nemovitosti udělali atraktivní kousek, potřebují mnoho peněz. Pravda je však taková, že dobře řízená investice za méně peněz udělá mnohdy takřka zázraky.
Přesně takovým příkladem je výmalba bytu k prodeji. Čerstvě natřené stěny na bílo působí přirozeně prostorně a svěže. A když k tomu přidáte ještě výměnu podlahových krytin nebo svítidel, neuvěříte, jak stávající nemovitost prokoukne.
VENKOVNÍ PROSTORY
Poměrně opomíjeným prvkem jsou venkovní prostory. A nyní nemáme na mysli pouze klasickou zahradu u rodinných domů. Jedná se o všechny předzahrádky či balkon, kterými vaše nemovitost disponuje. Věřte, že příjemné venkovní prostředí dokáže v kupci vyvolat pohodu a reálnou představu o tom, jak by mohlo žití ve vašem obydlí vypadat.
POKUD RENOVACE, TAK TAKTO
Máte-li k dispozici větší finanční badget, existují dvě místnosti v bytě, které si v každém případě zaslouží vaši pozornost.
Tím prvním místem je kuchyně. Přitažlivá, moderní a funkční kuchyně je přesně to, co lidi při prohlídce bude zajímat. Druhým místem je pak koupelna.
Přečtěte si jestli má rekonstrukce před prodejem pro vás smysl.
Atraktivita nemovitosti může v konečném důsledku znamenat rozdíl mezi rychlým prodejem a dlouhým obdobím na trhu. Pokud si z nějakého důvodu nevíte úplně rady, nebojte se požádat o pomoc profesionály. Realitní poradci vám mohou pomoci maximalizovat atraktivitu vaší nemovitosti a zajistit tak bezproblémový prodej.
Chcete prodat vaši nemovitost co nejvýhodněji?
Nechte si od nás bezplatně odhadnout její cenu a získejte doporučení na míru.
- zasílání marketingových a obchodních sdělení a nabízení služeb společnosti CHIRŠ realitní kanceláře, jakož i jakož i dalších osob ze sítě realitních kanceláří CHIRŠ, vyhodnocování klientských dat, včetně jejich profilování, vytváření obchodních statistik a poskytování marketingových informací.
Tento souhlas uděluji na dobu 3 let, nejdéle však do doby jeho odvolání. Beru na vědomí, že mám právo udělený souhlas kdykoliv odvolat.
Udělením tohoto souhlasu současně potvrzuji, že jsem se seznámil/seznámila se Zásadami zpracování a ochrany osobních údajů a se všemi právy, které mi v souvislosti se zpracováním osobních údajů náleží.
Datum zveřejnění: 03.06.2025